“El dia que els cavallets de mar, el grup infantil de natació d'un poliesportiu municipal, comencen a nedar sense cinturó una criatura de quatre anys acusa en Jordi, un dels monitors, de fer un petó a un altre nen. Els pares ho veuen amb inquietud i preocupació. Les versions sobre el petó no coincideixen i fa sortir a superfície sospites, dubtes i temors. Es tracta d'un gest de tendresa per a calmar un nen espantat o hi havia algun altre tipus d'intenció?”. Aquesta és la sinopsi d’”El virus de la por” (Els Films de la Rambla, 2015), l’últim film de Ventura Pons, que ell mateix defineix com ‘una història d’un humanisme radical’, ja que obre interrogants sobre els temors contemporanis, les relacions humanes, els prejudicis i la confiança.
L’1 d’agost, el director català serà a l'Institute of Contemporary Arts (ICA) de Londres en un acte coorganitzat per Catalans UK. Després de la projecció hi haurà un Q&A entre ell i els assistents presentat per María Delgado, professora i directora de recerca al Royal Central School of Speech and Drama de la Universitat de Londres.
L’endemà, 2 d’agost, Ventura Pons presentarà la pel·lícula a Manchester, al centre cultural HOME. Bill Lawrence, executiu en cap de la productora d'esdeveniments cinematogràfics Reel Solutions, presentarà l'acte.
‘El virus de la por’ està basada en ‘El principi d’Arquímedes’, l’obra teatral del dramaturg Josep Maria Miró que va gaudir de gran èxit fa uns quatre anys i que s'ha versionat a Londres, Buenos Aires i San Petersburg. Així doncs, Ventura Pons torna a una de les seves fonts d’inspiració primordials, el teatre, per la seva pel·lícula número 26 i la seva setena adaptació teatral, després d’’Actrius’, ‘Carícies’, ‘Amic/Amat’, ‘Morir (o no)’, ‘Anita no perd el tren’ i ‘Barcelona (un mapa)’.
Els dos esdeveniments al Regne Unit compten amb el suport de l'Institut Ramon Llull.