Saló d’actes del Centre de Postgrau i Consell Social de la Universitat Jaume I
15.30 h | Acreditació dels participants
16.00 h | Sessió inaugural
16.30 h | Homenatge a Joan Francesc Mira i Casterà
17.30 h | Diàleg inaugural “Seguint el rastre de Vicent Andrés Estellés i Joan Salvat-Papasseit"
Amb Enric Casasses i Figueres i Àngels Gregori Parra
Modera: Maria Àngels Francés Díez
18.45 h | Sessió informativa per al professorat de la XarxaLlull
Jardí dels Sentits
21.00 h | Sopar i actuació musical amb Tesa
Facultat de Ciències Humanes i Socials
09.00 h – 10.30 h | Tallers externs (sessions simultànies)
Els participants han d’assistir a dos tallers, un de 9.00 h a 10.30 h i l’altre d’11 h a 12.30 h
Aula 1008
T1. Disseny d’experiències d'aprenentatge personalitzades amb intel·ligència artificial generativa
Olivia Espejel Nonell, Universitat de Barcelona
Aula 1009
T2. Papasseit!
Mariona Masgrau Juanola, Universitat de Girona
Aula 1015
T3. Teatralitzem els sons del català: cap a una didàctica pràctica de la pronúncia
Adéla Koťátková, Universitat Jaume I
10.30 h – 11.00 h | Pausa
11.00 h – 12.30 h | Tallers externs (repetició)
12.45 h – 13.30 h | El documental com a eina d’aprenentatge. Presentació de la plataforma Nextus
Aula Magna
Amb Joan Gonzàlez Herrero i Anna Palou Jubert
13.30 h – 14.00 h | Jo de tu em quedaria
14.00 h – 15.30 h | Dinar
15.30 h – 17.15 h | Reunions internes del professorat amb els representants de l’Institut Ramon Llull
Aules 1004 – 1005 – 1008 – 1009 – 1015 – Aula Magna
17.30 h – 21.30 h | Visita a Vilafamés i les Useres
Punt de trobada ÀGORA
Facultat de Ciències Humanes i Socials
09.00 h – 10.30 h | Tallers interns (sessions simultànies)
Els participants han d’assistir a dos tallers, un de 9.00h a 10.30h i l’altre d’11h a 12.30h
Aula 1004
T1. Jo drelaré, tu drelaràs, ell/ella drelarà, nosaltres...?
Aina Bonet Feliu, Universitat de Hèlsinki
Aula 1005
T2. Estratègies per fomentar l’aprenentatge del català com a llengua estrangera a través de reptes
Carola Rius Ribaudí, Escola Normal Superior de Lió
Aula 1008
T3. Treballar per tasques amb els estudiants de la XarxaLlull: fonaments, programacions, reptes i estratègies pràctiques
Ares Llop Naya, Universitat de Cambridge
Aula 1008
T4. Afectivitat en l’ensenyament de llengües
Clàudia Garrigós Vicedo, Universitat de Granada
Aula 1015
T5. El pòdcast com a eina educativa
Maria Burguera Mas, Universitat Lliure de Berlín
10.30h – 11.00h Pausa
11.00 h – 12.30 h Tallers interns (repetició)
12.45 h – 13.30 h | L’avaluació i la certificació del coneixement de llengua catalana a l’exterior: d’on venim i cap on anem
Aula Magna
13.30 h – 14.00 h | Si fos de tu, no marxaria encara
14.00 h – 15.30 h | Dinar
15.30 h – 18.00 h | Reunió interna del professorat
Aula Magna
Facultat de Ciències Humanes i Socials
09.00 h – 10.00 h | Sessió amb el professorat de la XarxaLlull
Aula Magna
10.15 h – 11.15 h | Presentacions. Bloc 1 (sessions simultànies)
Els participants han d’assistir a una de les dues taules d’aquest primer bloc
Aula 1004 - Taula 1
Safareig a les golfes: influència de l’àrab a l’aula de català
Anna Guaita Crespo, Universitat de Leipzig
Recomanacions literàries i foment de l’expressió oral en català: una experiència amb estudiants de la Universitat de Xile
Moisès Llopis Alarcón, Universitat de Xile
Aula 1008 -Taula 2
Estudiants amb dislèxia a les classes de llengua catalana a les universitats a l’exterior
Mireia Sánchez Molas, Universitat de Lilla
Intel·ligència artificial generativa i creació de relats interactius a l’aula de català
Jacob Mompó Navarro, Universitat Complutense de Madrid
11.15 h – 11.45 h | Pausa
11.45 h – 13.15 h | Presentacions. Bloc 2 (sessions simultànies)
Els participants han d’assistir a una de les dues taules d’aquest segon bloc
Aula 1004 - Taula 3
Intercanvi cultural: l’Havana, Ljubljana i Zúric
Marina Casas Rojas, Universitat de l’Havana
Hristina Vasić Tomše, Universitat de Ljubljana
Núria de Rocafiguera Montanyà, Universitat de Zúric
Presentació del projecte SÜDWEST Cicle literari 2024
Laura Obradors Noguera, Universitat de Saarland
Clàudia Pey Asensio, Universitats de Heidelberg i Mannheim
Arnau Ferre, Universitat Goethe de Frankfurt
Crear una associació cultural per dinamitzar els estudis de català: el cas de la colla castellera de l’Alguer
Ismael Sahún Costas, Universitat de Sàsser
Aula 1008 -Taula 4
“És perquè et sé germana que puc dir-te estrangera”: traduint, (re)escrivint, confabulant mons im/possibles
Anna Cristóbal Lecina, Universitat d’Alcalá de Henares
“M’exalta el nou, m’enamora el vell”: els vídeos literaris en l’ensenyament de la llengua i de la literatura catalana
Emanuela Forgetta, Universitats de Nàpols L’Orientale i Federico II
13.30 h – 13.45 h | Sessió de cloenda
Aula Magna