<< INICI 19/07/2011
MATÍ
De 09:00 a 13:30. Diverses aules
Plaça Ferrater Mora, 1 TALLERS
(sessions paral·leles)
MATÍ
De 09:00 a 13:30. Diverses aules
Plaça Ferrater Mora, 1 TALLERS
(sessions paral·leles)
Els participants han d'inscriure's a dos tallers, un de 9 a 11 i l'altre de 2/4 de 12 a 2/4 de 2. El taller 1, de metodologia i didàctica de l'ensenyament de llengües estrangeres, s'adreça al professorat de nova incorporació a la Xarxa universitària d'estudis catalans i tindrà una durada de 4 hores, de 9 a 2/4 de 2.
09:00
Sala de GrausT1. Metodologia i didàctica de l'ensenyament de llengües estrangeres
Begoña Montmany, Universitat de Barcelona 09:00
Aula 1T2. Elaboració de proves de llengua vinculades als nivells del Marc europeu comú de referència (MECR)
Neus Figueras, Departament d'Educació de la Generalitat de CatalunyaEn aquest taller es presentarà breument el procés de vinculació de proves de llengua amb els nivells del MECR tal i com es descriu en el Manual del Consell d'Europa (2009) en les seves fases de familiarització, especificació, estandardització i validació. Es discutirà com es pot gestionar aquest procés segons les necessitats de cada context i segons la disponibilitat de recursos, i alhora contribuir a la millora de la qualitat d'instruments d'avaluació ja existents. Els assistents tindran ocasió de posar en pràctica activitats d'anàlisi d'instruments d'avaluació, tant des de la perspectiva de la seva pròpia validesa i utilitat com de la seva vinculació amb els nivells del MERC.
09:00
Aula 2T3. L'avaluació a l'aula
Encarna Atienza, Universitat Pompeu FabraEn aquest taller s'abordarà una manera d'entendre l'avaluació com a diàleg, comunicació, negociació, valoració, lluny d'una avaluació imposada pel professor. Ens centrarem, doncs, en l'avaluació formativa i com dur-la a l'aula. Entesa d'aquesta manera, el taller proposa orientacions per veure l'avaluació com una activitat més de classe, on els criteris es negocien.
09:00
Aula d'informàtica IIT4. Portfolio Europeu de les Llengües electrònic (ePEL): implementació a l'aula
Ana Pitarch, Universitat Jaume IL'ePEL és un document web propietat de l'aprenent desenvolupat per l'Organisme Autònom de Programes Educatius Europeus del MEC i validat pel Consell d'Europa el 2008. Des del passat 24 de novembre de 2010 ja és accessible a totes aquelles persones que el vulguin utilitzar en la gestió de l'aprenentatge de llengües. A l'ePEL, l'aprenent pot recollir els productes del seu treball, organitzar-los i autoavaluar-se. Així mateix, pot reflexionar, planificar i tenir informació sobre el seu procés d'aprenentatge. En aquest taller posarem exemples d'implementació a l'aula i veurem què ens pot aportar a aprenents i professors.
11:00
Pausa
11:30
Repetició dels tallers
13:30
Dinar