<< INICI 18/07/2011
MATÍ
Diverses aules
C. de la Laura, 13 Tallers
(sessions paral·leles)
MATÍ
Diverses aules
C. de la Laura, 13 Tallers
(sessions paral·leles)
Els participants s’han d’inscriure a dos tallers, un de 2/4 de 10 a 11 i l’altre de 2/4 de 12 a 1.
09:30
Aula TS114
T1. Ara va de blocs. Com podem treure partit d’aquesta eina?
Alba Girons, Universitat de Georgetown Feu servir blocs en els vostres cursos? No en feu servir, però teniu curiositat per descobrir-ne usos didàctics? Heus aquí una oportunitat per compartir “experiències tecnològiques”, per reflexionar sobre els avantatges d’aquesta eina, i també per cercar solucions a les dificultats o reptes que sorgeixen a l’hora d’integrar blocs i microblocs als nostres cursos de llengua i cultura.
09:30
Aula TS115
T2. El rol del professor a l'aula de CLE
Elsa Úbeda, Universitat de Columbia Aquest taller pretén estimular entre els assistents una reflexió sobre els diferents rols del professor a l’aula de CLE. Posarem en comú alguns dels models de professor que s’han discutit des del naixement dels mètodes comunicatius als anys 80 (professor com a guia, professor com a facilitador, professor com a co-aprenent, etc.), tot intentant analitzar quin d’ells ens condueix a una interacció el més significativa i productiva possible. A més de fomentar el debat sobre aquests i d’altres punts que hi puguin aparèixer, la sessió vol tenir un caràcter eminentment pràctic; per aquest motiu, comentarem i posarem en pràctica un grapat d’activitats que responguin a percepcions concretes del paper tant de professors com d’estudiants dins l’aula de llengua estrangera.
09:30
Aula
T3. Els jocs de rol a l'aula de CLE
Núria Dordal, Universitat de Califòrnia - Los AngelesEls jocs de rol o simulacions són activitats que imiten la vida real i pretenen traspassar els límits de les quatre parets de l'aula per recrear situacions en les quals els alumnes representen un personatge, fan una dramatització. En aquest taller es treballaran aquest tipus d'activitats en el context de l'aula de CLE i aprendrem a crear, pas a pas, activitats de simulació que tinguin com a objectiu estimular i motivar els alumnes perquè siguin subjectes actius i creatius dins de l'aula.
09:30
Aula
T4. Dit i fet!: La metodologia de l’enfocament per tasques
Susanna Pérez Pàmies, Universitat de Colorado – BoulderAquest taller proposa una sèrie d’eines per preparar un programa de curs o pla docent a partir de la metodologia de l’enfocament per tasques. Està especialment dirigit a persones que ensenyin per primer cop i utilitzarà exemples de nivell bàsic de català. Es presentaran breument els principis teòrics de l’enfocament per tasques i es mostraran diversos procediments per aplicar-lo en el pla del dia (lesson plan), la unitat didàctica (module), i el pla docent (syllabus). És un taller pràctic en què els participants reflexionaran sobre com organitzar una unitat didàctica i, al final, presentaran un exemple.
11:00
Pausa
11:30
Repetició dels tallers
13:00
Aula mestra: recursos per al professorat del Parla.cat
Ignasi Massaguer, Institut Ramon Llull, Àrea de Llengua i Universitats
Ignasi Massaguer, Institut Ramon Llull, Àrea de Llengua i Universitats
13:30
Dinar