Tot i que els seus temes, motius i modes d’exploració varien molt, totes les pel·lícules incloses en el cicle tenen en comú que busquen l’atractiu estètic de la cinematografia de la no-ficció. 'Documentarists for a day' també inclou obres que es mouen entre la ficció i realitat, una via d’expressió que els cineastes continuen explorant avui en dia, i que s’està convertint en un gènere propi.
Del 2 al 20 de febrer, l’Anthology Film Archieves n’ha programat dos que tenen com a protagonistes dos artistes molt arrelats a la cultura catalana: Gaudí i Picasso. La programació és la següent:
Antoni Gaudí de Horishi Teshigahara
L’arquitecte català Antoni Gaudí (1852-1926) va dissenyar alguns dels edificis, interiors i parcs més sorprenents del món; El director japonès Hiroshi Teshigahara va idear una de les pel·lícules més estètiques i audaces que s’havien fet mai. Teshigahara fa veure una visió poètica de l’arquitectura de Gaudí, inclosa la seva obra mestra, encara inacabada, de la catedral de la Sagrada Família de Barcelona. Amb el treball de la càmera tan atrevit i sensual com les corbes de les estructures orgàniques del seu subjecte, Teshigahara immortalitza a Gaudí a la pel·lícula.
4 de febrer, a les 17:45
9 de febrer, a les 19h
19 de febrer, a les 21:15 hores.
Curtmetratges de no-ficció d'Alain Resnais
6 de febrer a les 19h.
11 de febrer a les 21h
Abans de dirigir Hiroshima Mon Amour, la pel·lícula que va llançar la seva llegendària carrera com a autor d'algunes de les pel·lícules més innovadores i no categorizables del cinema d'art internacional, Alain Resnais va crear una sèrie de curtmetratges de no ficció d’una diversitat de temes. Un d’ells és ‘Guernica’ (1951), que recrea un dels moments més negres d'aquesta ciutat basca, quan durant la Segona Guerra Mundial va patir un catastròfic bombardeig.