Institut Ramon LLull

Tres companyies catalanes, programades al festival d’arts escèniques BILDSTÖRUNG d’Alemanya

Escèniques.  15/05/2024

Eléctrico 28, Cía Manolo Alcántara i La Veronal són les tres companyies catalanes que formen part de la programació d’enguany d’aquest festival d’arts escèniques a l’espai públic, que té lloc a la ciutat alemanya de Detmold del 17 al 19 de maig.




El festival BILDSTÖRUNG és un dels principals festivals d'arts de carrer d'Alemanya. Enguany acollirà a 21 companyies internacionals de teatre, dansa, perfomance i circ contemporani, que mostraran els seus espectacles en diversos espais de la ciutat. Entre elles n’hi ha tres de catalanes: Eléctrico 28, Cía Manolo Alcántara i La Veronal.

Eléctrico 28 hi presentarà The Frame, una peça que proposa “plantar-se davant del transcórrer de la vida quotidiana i observar-la, pensar-la, calcular-la, significar-la i compartir-la.” Quatre personatges entrenats en les disciplines de l'observació i l'ordenació de l'espai, les coses i els éssers, tradueixen mitjançant lletres que formen paraules i paraules que formen frases allò que està passant. The Frame es representarà el divendres 17 de maig a les 12h i a les 15h, el dissabte 18 de maig a les 11h i a les 13h, i el diumenge 19 de maig a les 14h i a les 16h a la Markplatz.

Cía Manolo Alcántara porta a Detmold Maña, un espectacle-instal·lació que gira al voltant de l'enginy, des d'una òptica artística i artesanal. D’aquesta manera, mostra el procés de construcció d'un arc gegant de caixes molt pesades utilitzant com a premissa l'economia de l'esforç i del moviment, servint-se d'una tecnologia ancestral però plena de vigència amb elements com la palanca, la corriola i la roda. Maña es podrà veure el dissabte 18 a les 18h30 i el diumenge 19 de maig a les 18h, a la Markplatz.

La Veronal escenificarà Sonoma, una creació de Marcos Morau que parteix de la necessitat de l’ésser humà de tornar a l’origen, al cos, quan aquest està al límit de la seva existència i crida per sobreviure, superant d’aquesta manera l’embolcall virtual de la realitat. El coreògraf reprèn les idees essencials de la peça que va crear el 2016 per el Ballet de Lorraine, Le Surréalisme au service de la Révolution, a partir de la figura de Buñuel i la Calanda medieval juntament amb el París cosmopolita, entre la disciplina jesuítica i la llibertat surrealista. A Sonoma, i a través de nou ballarins, es desenvolupa tot aquest microcosmos, en el qual Buñuel descriu l’abisme on cau la imaginació humana, que és lliure, però l’home no ho és. Sonoma es representarà el dissabte 18 de maig i el diumenge 19 de maig a les 22h al Theatervorplatz.

    Logo Institut Ramon Llull
  • Un consorci de:

  • Generalitat de Catalunya Govern Illes Balears Ajuntament de Barcelona

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"