<< INICI 19/07/2011
TARDA
De 15:30 a 19:30
Sala de Graus
Plaça Ferrater Mora, 1 Presentacions
del professorat
TARDA
De 15:30 a 19:30
Sala de Graus
Plaça Ferrater Mora, 1 Presentacions
del professorat
15:30
L'experiència del portafolis d'aprenentatge autònom a la Universitat de Leeds
Kristina Pla, Universitat de LeedsEl portafolis d'aprenentatge autònom aporta a l'estudiant la possibilitat d'establir un contacte amb la llengua que està aprenent molt diferent del que hi tindria si només escrivís treballs o es preparés per a fer exàmens. Aquest contacte inclou la llibertat de triar els continguts, la necessitat de col•laborar amb companys i l'explotació de textos reals (no adaptats) en diversos contextos. A Leeds hem inclòs a l'avaluació un portafolis d'aprenentatge autònom amb aquestes característiques. Durant aquesta presentació vull parlar-vos dels avantatges i dels resultats que ha tingut entre els estudiants la implantació d'aquest portafolis. També veurem alguns exemples pràctics dels elements que n'han format part i parlarem dels elements que poden dificultar la tria d'un portafolis com a part fonamental de l'avaluació d'un curs.
TIC i CLE: El corpus oral RETOC com a activitat docent
Albert Morales, Universitats de Venècia i TriesteEl Repertori Electrònic de Textos Orals Catalans és un corpus de veu digitalitzada, parcialment transcrita i accessible universalment des d'Internet. Els professors de CLE podem integrar-lo com a activitat per als nostres estudiants: reforça l'associació entre fonètica i representació gràfica, es practica i millora l'ortografia, i s'enriqueix la comprensió oral, la pronúncia i l'expressió oral. Paral•lelament, el docent caracteritza i analitza la tipologia d'errors morfosintàctics més comuns i pot tractar-los a classe més a fons.
17:00
Pausa
17:30
El viatge que mai no va fer: Joan Brossa a Sheffield
Laia Darder, Universitat de SheffieldEn aquesta presentació es parlarà de la gènesi del projecte que ha tingut com a objectiu principal mostrar la figura de Joan Brossa des de dues perspectives: l'acadèmica i la lúdica. S'hi descriuran el plantejament inicial i l'estructura, i es posarà èmfasi en el treball i la implicació dels estudiants.
Postals de Praga: un projecte cultural del Lectorat de català de Praga
Andreu Bauçà, Universitat Carolina de PragaPostals de Praga és un curtmetratge de 20 minuts realitzat l'any 2009 en llengua catalana amb la participació dels estudiants del Lectorat de català de la Universitat Carolina de Praga (Govern d'Andorra). El treball es basa en un guió proposat pels mateixos estudiants, revisat posteriorment pel director del film, Diego Fandos. La pel•lícula, que s'estrenà en exclusiva en un cinema de la capital txeca, tracta de la complexitat de les relacions humanes des d'una perspectiva humorística i divertida.
18:30
Balanç del curs 2010–2011 i orientacions per al curs 2011-2012
Xarxa universitària d'estudis catalans de l'exteriorAndreu Bosch, director de l'Àrea de Llengua i Universitats
Sessió restringida al professorat de la Xarxa universitària d'estudis catalans de l'exterior de l'Institut Ramon Llull