09:00 |
Digitalitzar l’ensenyament dels nadius digitals. Innovació tecnològica i tecnologia educativa
Xavier Kirchner, director de prospectiva de Telefónica I + D |
|
En aquesta primera conferència es parlarà sobre la importància del treball comunitari i l'interès i la forma de gestionar el coneixement en obert. La creació de comunitats a la xarxa és una de les experiències innovadores que a l'ensenyament de llengües pot tenir un efecte multiplicador. Un objectiu prioritari és crear identitat com a professorat o estudiantat i potenciar habilitats, compartir interessos, etc.
|
10:00 |
Taller 1. Estratègies metodològiques per a l’aprenentatge del català a l'aula. Aspectes lingüístics i discursius (tallers simultanis)*
Montserrat Vilà i Santasusana, professora TU, Universitat Autònoma de Barcelona
|
|
L’objectiu del taller és proporcionar eines didàctiques que facilitin la comunicació en català i ajudin a generar bones actituds per continuar l’aprenentatge (presencial i/o no presencial). El curs se centrarà en dos eixos. D’una banda, a partir de l’anàlisi de les activitats que fan els docents en relació al discurs narratiu oral i escrit, es proposaran un seguit de pràctiques discursives que articulin el treball lingüístic i el treball discursiu. Aquestes activitats emmarcaran en seqüències didàctiques i se situaran en contextos reals o versemblants d’ús de la llengua. D’altra banda, s’analitzaran estratègies metodològiques per adaptar les activitats a diferents nivells de llengua, per fer que tots els alumnes s’impliquin en l’activitat i per crear a l’aula un clima positiu, de cooperació i d’aprenentatge.
|
|
Taller 2. Llull a la xarxa? Tu a la xarxa. Tecnologies educatives per a l’aprenentatge de català (tallers simultanis)*
Magí Almirall Hill, director de l’Àrea de Tecnologia Educativa de la Universitat Oberta de Catalunya
|
|
Eva de Lera, director de l’Àrea de Tecnologia Educativa de la Universitat Oberta de Catalunya
|
|
L’objectiu d’aquest taller és ensenyar-nos com les tecnologies poden ser el nostre aliat. Hi crearem el nostre material i el posarem a l'abast de qualsevol que hi tingui interès, a través del youtube o de l'iTunes. Treballarem per aprendre com fer multiplicar els nostres estudiants potencials i com fer-los esdevenir espectadors amb capacitat d'interacció a través de l'explotació de la tecnologia.
|